domenica 23 marzo 2014

Commission: Mycha





Same client of the following illustrations:

http://vicologeco.blogspot.it/2014/03/new-commission-larisa.html

http://vicologeco.blogspot.it/2014/01/commission-peggy-carter.html

http://vicologeco.blogspot.it/2014/01/new-commission.html

This time it's  an his OC, inspired by the character Maya, from Borderlands 2. She has a look that I love! 
In this new commission, the hardest part was definitely the background! enough detailed, with that infernal chest behind her, and even worse the shotgun she is wielding. I have many problems with the technology and weapons, I don't know for what  reason, perhaps, just I've never drawn so muc technology, but it is a way to start to do it! 

For her pose I didn't use photo references, only the arm holding the gun. 
Maybe I should with more photo ref, surely the result would be more natural and realistic, but I want to strain my brain to find a solution without reference photo. Of course, when possible,"easy" poses and not too convoluted. 

I enjoy working with this person, rarely ask me changes, gives me a lot of satisfaction and always pay more than what i ask!



Stesso committente delle illustrazioni:

http://vicologeco.blogspot.it/2014/03/new-commission-larisa.html

http://vicologeco.blogspot.it/2014/01/commission-peggy-carter.html

http://vicologeco.blogspot.it/2014/01/new-commission.html

Questa volta si tratta di un suo OC, ispirato al personaggio Maya, di Borderlands 2. Ha un look che mi piace moltissimo!
In questa nuova commissione, la parte più difficile è stata sicuramente il fondale! abbstanza dettagliato, con quella cassa dietro di lei infernale, e ancora peggio il fucile che impugna. Ho molta difficoltà con la tecnologia e le armi, non so per quale oscura ragione, forse, semplicemente, non ne ho mai disegnata così tanta, ma è un modo per iniziare!!

Per la posa non ho utilizzato riferimenti fotografici, soltanto per il braccio che tiene il fucile.
Forse dovrei utilizzarne di più, sicuramente il risultato sarebbe più naturale e realistico, ma voglio sforzare il cervello a trovare una soluzione senza riferimento fotografico. Ovviamente quando è possibile, con pose "facili" e non troppo contorte o in prospettiva.

Mi piace lavorare con questa persona, raramente chiede modifiche, da molta soddisfazione e paga sempre più di quanto gli chiedi!


2 commenti:

  1. Well, the reason for the bottle is a mystery to me, but the end result is really good.

    RispondiElimina
  2. grenade is a sort of dildo!!!

    Thanks so much dear!!

    RispondiElimina