mercoledì 10 agosto 2016

Comic commission: Jill Randall from Darkman2 and symbiote




You think, "What is the connection between Jill and symbiote ??" No one, that's the beauty.
It 'was a bizarre request, but interesting and gave me chance to start to draw something different, such as cars and criminals with guns. As i have said many times, draw "normal" situations, often requires much more effort, because they are normal, real, and you have less possibility to do errors. I ventured to draw mafia boss, thugs, shots, guns and race cars. I'm honest, i do not like this! But it was a good test, i learned a lot of new things, including difficult folds of Jackets, shirts and pants.

In this story, Jill is kidnapped by a boss who wants to silence her for exposing too many things, but the bad guys do not knows that the woman has with her the symbiote!
I started this job last April: at the time the story is not complete for time reasons. I've done 6 pages in black and white (not porn). Unfortunately the customer has asked me to don't publish the story for no reason. I'm so sorry because it, was an hard work and i'd like to share with you my new experience and my progress, although small.
But i can show you at least some panels an reference picture that has helped me with some panels.
ps: a curiosity, the boss is inspired by the character "Tom Di Maggio" played by Eric Roberts in a Italian fiction called "The honor and respect." Never look down on the Italians products, often come in handy!




Penserete "che collegamento c'è tra Jill e il simbionte??" Nessuno, è questo il bello.
E' stata una richiesta bizzarra, ma interessante e mi ha dato possibilità di iniziare a disegnare qualcosa di diverso, come macchine e criminali con tanto di pistole. Come ho detto tante volte, spesso disegnare situazioni "normali" richiede molto più impegno, perchè sono normali, reali, e hai meno margine di errore. Mi sono quindi cimentata nel disegnare boss della mafia, scagnozzi, spari, pistole e macchine in corsa. Sono sincera, non amo tutto questo! Ma è stata una bella prova, ho imparato un sacco di cose, comprese le difficili pieghe di giacche, camicie e pantaloni.

In questa storia, Jill viene rapita da un boss della mafia che vuole farla tacere per aver scoperto troppe cose, ma i cattivi non sanno che la donna ha con se il simbionte!
Ho iniziato questo lavoro lo scorso Aprile: al momento la storia non è completa per motivi di tempo. Sono arrivata a 6 pagine in bianco e nero (non porno). Purtroppo il committente mi ha chiesto di non pubblicare la storia per nessuna ragione. Mi dispiace tanto perchè è stato un lavoro faticoso e volevo condividere con voi la mia nuova esperienza e i miei progressi, anche se piccoli.
Ma come sempre vi mostro almeno qualche vignetta, più una foto di riferimento che mi ha aiutata con più vignette.
ps: una curiosità, il boss è ispirato al personaggio "Tom Di Maggio" interpretato da Eric Roberts in una fiction televisiva chiamata "L'onore e il rispetto". Non disdegnate i prodotti Italiani, spesso tornano utili!

Nessun commento:

Posta un commento