giovedì 17 aprile 2014

Commission: Larisa 2



Really, really hard!

I'd really like to use my blog to feel like a lion , say " oh! , I made this work, good vision " as many do .
However , like to spend a bit of time to tell the story of each illustration that I do.
I confess that this made ​​me swear a couple of times. The time taken compared to the earlier work was double , because I wanted to do some tests.
Most important of all , the first color without  photo reference ! without the fucking poser . I spent many more hours , but after five years of 3D program maybe something I learned on the volumes of the body. I hope it's the first of many " hits" , but don't bet on it ! ( we will see with different light sources . ) .
Another test, to color background with a different brush from soft .
I used the brush that i showed you in the previous post . Is is a sort of digital painting and I hope not to repeat an experience like that. It ' was really difficult , long, exhausting and boring.
But I wanted to try because this brush is perfect for coloring rocks.
For the pose I used two photo references :
- for the hands
- for the posture of the body.
It ' was a defeat for me, but a similar pose without reference would have lost naturalness. :(



Veramente, veramente difficile!
Mi piacerebbe molto utilizzare il mio blog per sentirmi un leone, per dire "toh, ho fatto questo buona visione" come fanno molti.
A me, invece, piace spendere un pò di tempo per raccontare la storia di ogni singola illustrazione che faccio.
Confesso che questa mi ha fatto bestemmiare un paio di volte. Il tempo impiegato rispetto ai lavori precedenti è stato doppio, perchè ho voluto fare delle prove.
Più importante di tutte, la prima colorazione senza riferimento fotografico! senza quel cazzo di poser. Ho impiegato tante ore in più, ma dopo cinque anni di programma 3D forse qualcosa ho imparato sui volumi del corpo. Spero sia il primo di tanti altri "successi", ma non ci scommetterei! (vedremo con diverse fonti di luce.). Altra prova, colorare il fondale con un pennello differente da quello morbido.
Ho usato quello che vi ho mostrato nei precedenti post. E' come se avessi fatto un mezzo digitai painting e spero di non ripetere una esperienza del genere. E' stato veramente difficile, lungo, snervante e noioso.
Ma volevo provare perchè questo pennello è perfetto per colorare rocce.
Per la posa ho utilizzato due riferimenti fotografici:
-per le mani
-per la postura del corpo.
E' stata una sconfitta per me, ma una posa simile senza riferimento avrebbe perso naturalezza. :(




martedì 8 aprile 2014

Color study: two different brushes

A few posts ago, I was talking about a new brush that I tried to use . A sort of gradient brush / square / flat, that which gives a wonderful effect "digital painting ." It ' was a test , a study , but usually i use another brush, this is standard in photoshop , completely soft.
Here's an example : The first draw was done with the "new" brush , the second with the usual brush (soft).
The effects are very different and I could not choose the best. But the problem is not so much the brush , is the photo reference that helps with the source of light and volumes.

As you can see , both colors are nice, but the credit goes primarily to the photos from which I copied tones and volumes. How can you get such a result if you haven't the right references? When you do a commission , for example . You can't find the exact photo reference on the web. I usually use poser ( as I have already explained ), but more I look at photos, and more 3d program offers me so rigid shadows, like wood, which doesn't give this beautiful effect to my work. If use both brushes on a light source / volume created with poser , the result would not be so pleasant (I did some tests that will  not show ever !) .

I'm in the shit ! What should I do ?




Vi parlavo qualche post addietro, di un nuovo pennello che ho provato ad utilizzare. Una sorta di pennello sfumato/quadrato/netto, che da un meraviglioso effetto "digital painting". E' stata una prova, uno studio, ma solitamente uso un altro pennello, quello standard di photoshop, completamente sfumato.
Ecco un esempio: la prima colorazione è stata fatta con il "nuovo" pennello, la seconda con il solito pennello.
Gli effetti sono molto diversi e non saprei scegliere il migliore. Ma il problema non è tanto il pennello, è il riferimento fotografico che ti aiuta con la fonte di luce e volumi.

Come potete notare, entrambe le colorazioni sono belle (forse quella sfumata meno particolare perchè poco corposa), ma il merito va soprattutto alle foto da cui ho copiato toni e volumi. Come si può ottenere un tale risultato se non hai a disposizione le foto giuste? Quando si fa una commissione ad esempio. Impossibile trovare l'esatto riferimento fotografico nel web. Io di solito uso poser (come ho già spiegato) ma più osservo le foto, e più il programma 3d mi offre ombre legnose, che non donano questo bellissimo effetto al mio lavoro. Se io avessi utilizzato entrambi i pennelli su una fonte di luce/volume creata con poser, il risultato non sarebbe stato così gradevole (ho fatto prove che non vi mostrerò mai!!).

Sono nella cacca! cosa devo fare?